Tak en Bolhaar.

Als ik op deze site over Peter Tak spreek dan bedoel ik niet alleen de man in kwestie maar iedereen die zich als criminoloog of ‘strafrechtgeleerde’ aan dit onderdeel van het recht wijdt en op die grond meent dat hij beoordelen kan wanneer iemand een bevolkingsgroep discrimineert, beledigt of er haat tegen zaait.
Wanneer de strafrechtwereld, in conclaaf bijeen, Tak afvaardigt om het Nederlands publiek mee te delen dat zij, de Nederlandse procureurs generaal en de officieren, besloten hebben de politicus Wilders te gaan vervolgen, nadat vanuit hun wereld eerst bevorderd was dat vijf duizend mensen op voorgedrukte formulieren aangifte deden tegen die man, dan voel ik mij vrij die wereld voor deze gelegenheid aan te spreken als Meester Peter Tak.
Als hij dat niet wil kan hij afstand nemen van wat hij op de TV beweerde en zal ik voortaan de naam mr. H.J. (Herman) Bolhaar gebruiken als ik mijn ongenoegen[1] over dat wereldje wil uiten. We hebben met zijn allen de verantwoordelijkheid om onze samenleving zo in te richten dat de kans op etnische conflicten zo klein mogelijk wordt. Dat houdt in dat als vreemden zich hier vestigen, dat we ze zo snel mogelijk moeten zien te integreren in onze samenleving en dat we niet kunnen tolereren dat hun jongeren een criminaliteitscijfer vertonen dat boven de vijftig procent ligt. Als dat gebeurt dan kun je spreken van een failliet van het Nederlandse strafrecht systeem. Voor dat systeem was indertijd in eerste instantie Mr. Bolhaar aanspreekbaar en als hij dan niet de criminelen maar de boodschapper gaat vervolgen dan weten we dat we in hem met een hoogst onverantwoordelijk persoon te maken hebben.
Op 14 oktober 2014 stond de uitslag van een enquête in de krant, waaruit bleek dat jonge Marokkanen zich happy-er voelen als Marokkaan dan als Nederlander. Dat is goed nieuws. Dat betekent dat ze er geen bezwaar tegen zullen hebben als we ze terug sturen naar hun land van herkomst: zij blij en wij ook.
Ook zag ik in een reactie op mijn site dat de wens van Spekman om Marokkaanse delinquenten te vernederen begrijpelijk wordt gevonden, omdat de jeugdige uitheemse delinquenten Nederlandse straffen als een lachertje opvatten. Iets waar je trots op kunt zijn in plaats van je voor te schamen.
Ik heb respect voor het begrip voor Spekman dat hier opgebracht wordt, maar misschien dat mijn lezer nog eens uiteen wil zetten welke vernederende straffen hem of Spekman dan voor ogen staan en mij wil vertellen of die wel in overeenstemming zijn te brengen met de geldende wetten en verdragen?
De gotspe waar ik me nu al tijden aan erger is dat de Nederlandse strafrechtwereld de schuld voor haar eigen tekort komen, waardoor een absurd hoog percentage neo-Nederlanders crimineel is geworden, op het bordje legt van de enige politicus die het überhaupt een item lijkt te vinden.

[1] Ik heb de neiging te denken dat de twee voorgangers van Bolhaar, Joan de Wijkerslooth en Harm Brouwer te verstandig waren om een politicus te gaan vervolgen voor wat hij in het kader van zijn beroep beweerde, maar dat is meer een gevoel dan een zekerheid. In elk geval had Bolhaar deze onzin moeten stoppen en heeft het ministerie dus een fout begaan om hem voor een tweede termijn te laten benoemen.

Over akasdorp

gepensioneerd advocaat
Dit bericht werd geplaatst in strafrecht. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

