Kosovo.

In het Parool van 27/12/10 stond een klein berichtje over de onlusten in Nigeria op de grens tussen het moslim en het christelijk deel van het land. Er waren tientallen mensen, vrijwel allemaal christenen, bij omgekomen. Dat had, zei de krant, niets te maken met het geloof, maar dat kwam omdat de christenen de macht in handen hadden in de regio en zij de baantjes onder elkaar verdeelden!
Ik denk dat we de elite in Europa en de west en oostkust van de VS geruststellen wanneer we vaststellen dat er veel moslims in Nigeria zijn die hun christelijke landgenoten in vrede laten leven. Het gaat dus niet aan om islam en moordlust aan elkaar gelijk te stellen. Het merendeel van de moslims zijn net zulke mensen als U en ik. Toch is het niet alleen in Nigeria zo, dat als er etnische geschillen zijn tussen moslims en christenen, het vrijwel altijd de moslims zijn die aan het moorden slaan. Op grote schaal hebben we dat in Nigeria meegemaakt voor en tijdens de Biafra oorlog. Dat was in de zestiger jaren van de vorige eeuw en er zijn bij die burgeroorlog ergens tussen de vijfhonderd duizend en de twee miljoen christenen om het leven gekomen. Dat is ongeveer een derde van de Biafraanse bevolking. Dat werd mogelijk door de hulp die Engeland aan de moslimregering van haar vroegere kolonie had verstrekt. De Biafranen hadden zich van de rest van Nigeria afgescheiden en niet zonder reden. Ze waren in Nigeria niet veilig meer. Voorafgaande aan de burgeroorlog werden ze in pogroms in de moslimgebieden van het land op grote schaal vermoord, zonder dat de regering daar tegen optrad. Opnieuw bleek daar dat niemand veilig is in een land met een substantiële moslimbevolking, ook de moslims zelf niet.
Het aantal Soennieten dat door Sjiieten wordt vermoord en omgekeerd is vaak veel groter dan het aantal vermoorde christenen, maar dat komt ook omdat er in het algemeen minder christenen voorhanden zijn in moslimlanden. Waar er wel voldoende christenen zijn, zoals op de Molukken in Indonesië, in delen van de Filipijnen en sinds 2001 ook in Europa, terwijl er daarnaast ook substantiële aantallen moslims leven,vormen christenen het geliefkoosde doelwit. Onze eigen Nederlandse overheid ontkent of negeert dat en vervolgt degenen die zulke dingen zeggen strafrechtelijk.
Onder overheid moet hier niet alleen de rechterlijke macht of het ministerie van justitie verstaan worden, maar ook de politiek. Het is bekend dat de e.t. minister van justitie, Hirsch Ballin, persoonlijk heeft ingegrepen toen zijn ambtelijke ondergeschikten tot de conclusie kwamen dat er geen grond was voor een vervolging van Wilders. Hij meende van wel.
In Kosovo, een moslimstaat die met behulp van de Europese en Amerikaanse progressieve elite tot stand is gekomen, zijn de minderheden voor het merendeel het land uit gevlucht. Dat geldt niet alleen voor de Serven,maar voor een reeks andere, minder bekende minderheden, waaronder zigeuners. Het land wordt geregeerd door een notoire gangster, Hashim Thaci, die aanbood zijn gedrag en dat van de door hem geleide UCK door een onafhankelijke commissie te laten onderzoeken. Wie de geschiedenis van deze man gevolgd heeft weet dat een dergelijk onderzoek volkomen nutteloos zou zijn. Het zou niets opleveren en aan de andere kant niets afdoen aan de talloze moorden die in opdracht van de man zijn gepleegd en het grote vermogen dat hij zich met gangstermethodes heeft toegeëigend[1].
Kosovo is bepaald niet het enige land dat er niet op vooruit is gegaan sinds de moslims het er voor het zeggen kregen. De geschiedenis van Pakistan en Bangladesh is bekend. De machtsovername van de islamisten in Iran, het gedrag van de moslimbroederschap in Egypte en Algerije, het heeft allemaal dezelfde gevolgen. Wie de geschiedenis volgt weet dat Wilders op dit punt gelijk heeft: gebieden met een aanzienlijke mosliminvloed lopen grote kans dat zij hun interne vrede gedag kunnen zeggen en ook hun buren zullen er in het algemeen niet blij mee zijn.
Wie meer wil weten over de gang van zaken in Kosovo en het lot van de daar wonende minderheden, die vraagt het maar aan H.J.M. van Baar, Amsterdam School for Cultural Analysis (ASCA), Faculty of Humanities – University of Amsterdam Oude Turfmarkt 145 – Room S.03, of raadpleegt http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Kosovo/010404a.html
en http://www.economist.com/node/8116643?story_id=8116643 of
http://m.nrc.nl/nieuws/2010/12/15/premier-kosovo-betrokken-bij-criminele-organisatie-voor-handel-in-organen/

Advertisements

Over akasdorp

gepensioneerd advocaat
Dit bericht werd geplaatst in geloof, geschiedenis, geweld. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s