Moslim gemeenschappen in Nederland.

Waar je weinig over hoort in de media is dat van Nederlandse moslim terreur-verdachten een flink deel zijn opleiding heeft gehad in het Nederlandse leger of bij de politie. Men wil geloof ik liever een discussie vermijden over de vraag of het wel zo verstandig is om vreemde etniciteiten in alle opzichten het zelfde te behandelen als autochtone Nederlanders.
Die gelijke behandeling van andere culturen en godsdiensten is onderdeel van de humanistische ideologie. Als we die ideologie niet hadden, was er überhaupt geen grootschalige immigratie geweest. Nu we zowel met het humanisme als met de immigranten zitten, kunnen we eigenlijk niet veel meer dan incidenteel een geweldmisdrijf vervolgen en als de betrokkene wordt veroordeel hem een tijdje vastzetten. Op het toegenomen geweld in de samenleving heeft dat nauwelijks effect.
Dat het humanisme zijn langste tijd gehad heeft, staat wel vast. We zullen van zeven miljard mensen op de wereld terug moeten naar twee of nog wat minder en hoe dat met handhaving van het humanisme zou moeten, is niet goed te zien.
Het humanisme in zijn bestaande vorm is een gevolg van de beide wereldoorlogen. Het geweld van die oorlogen heeft de mensen in dit deel van de wereld zo aangegrepen dat we gekozen hebben voor een soort negatief nationaal socialisme. Alles waar de nazi ’s voor stonden, veroordelen we nu 100% en zoals het zo vaak gaat met dit soort blinde reacties, je slaat dan door. Nooit meer oorlog; vrede op aarde, niet alleen voor mensen van goede wil maar voor iedereen.
Het is duidelijk dat de vreedzame rechtsstaat, die we hier dertig jaar geleden nog hadden, druk bezig is in elkaar te zakken onder het geweld en de criminaliteit van de moslim import. Moslim gemeenschappen weer buiten zetten en onderscheid maken tussen goedwillende en kwaadwillende moslimgroepen, dat is iets waar de humanisten niet op zijn ingesteld. Als mensen belangrijke normen schenden hebben we daarvoor het strafrecht. Maar dat is alleen geschikt voor individuen. Groepen kun je er niet mee aanpakken en ook het aantal individuen dat kan worden berecht is heel beperkt. Dat systeem is alleen geschikt voor incidenten en schiet te kort als middel tegen normschendingen op grote schaal.
Ik denk dat iedereen in zijn omgeving wel een paar moslims kent met wie hij goed overweg kan en de neiging bestaat dan om te de denken dat het allemaal zo ’n vaart niet loopt. Maar het is goed om je te realiseren dat het juist de goedwillende moslims zijn die het meeste te lijden hebben onder de aanwezigheid van grote groepen kwaadwillenden. Van die groepen moeten we af en dat impliceert dat het humanisme zal moeten veranderen. We hebben een ideologie nodig die het ons zal toestaan weer verschil te maken tussen etniciteiten die wel en die niet deugen en die ons in staat stelt om wijken met een gewelddadige en criminele mentaliteit uit het land te verwijderen.
Een dergelijke verandering kan een land niet op eigen houtje. Daar moet de hele westerse samenleving bij betrokken worden en dat houdt in dat zoiets behoorlijk lang kan gaan duren. Dat is jammer want hoe eerder je het probleem aanpakt hoe minder zwaar de gevolgen zijn. Wacht je er te lang mee dan staat je een volwassen burgeroorlog te wachten. Doe je het op tijd, dan beschik je nog over de middelen om de mensen die je uit Europa verbant op een andere plek aan een bestaan te helpen. Dat zou de hele operatie wel een stuk gemakkelijker maken.

Advertenties

Over akasdorp

gepensioneerd advocaat
Dit bericht werd geplaatst in ideologie, Midden Oosten, Nederland. Bookmark de permalink .

10 reacties op Moslim gemeenschappen in Nederland.

  1. G. Gonggrijp zegt:

    “We zullen van zeven miljard mensen op de wereld terug moeten naar twee of nog wat minder en hoe dat met handhaving van het humanisme zou moeten, is niet goed te zien.” Ik ben geen politiek vegetariër, maar vijf miljard mensen lijken me toch moeilijk te behappen.
    Even serieus, hoe dacht u dit aan te pakken? En met welk recht?

  2. akasdorp zegt:

    U moet proberen om feitelijke en normatieve stellingen uit elkaar te houden.En hoe je het aan moet pakken of kunt pakken, dat is nu precies het probleem waar U zich mee bezig zou moeten houden.

    • G. Gonggrijp zegt:

      Theoria cum praxi – dat lijkt me in dit geval nogal lastig. Ik heb wel eens eerder de stelling geponeerd dat de ontegenzeggelijk goede Duitser Albert Schweitzer met zijn oerwoudkliniekje in Lambarene op termijn meer onheil heeft aangericht dan zijn uitgesproken abjecte landgenoot Heinrich Himmler, maar die zeven miljard tijdgenoten zijn een feit. De Chinezen hebben met hun een-kindpolitiek bewerkstelligd dat het er inmiddels niet acht miljard zijn, maar nog los van de daarbij optredende problemen, probeer zoiets maar eens in Afrika te realiseren.

  3. akasdorp zegt:

    Schweitzer kwam uit de Elzas, maar het was zeker een goed mens. Ik denk dat U met het onheil dat hij heeft aangericht bedoelt dat hij een soort voorloper was van de ontwikkelingshulp. In dat opzicht zijn het dan eens, maar het stelt me te leur dat U het probleem van de wereld overbevolking al bij voorbaat als onoplosbaar kwalificeert

    • G. Gonggrijp zegt:

      In 1875 lag zijn geboorteplaats in de Elzas op Duits grondgebied. Voor de mondiale overbevolking, waar U en ik ook heel kleine onderdeeltjes van zijn, weet ik natuurlijk een aantal oplossingen, maar die zijn zonder uitzondering moreel verwerpelijk. Inderdaad, ik noem mij humanist.

  4. akasdorp zegt:

    Ethiek is een interessant onderwerp.Het is zeker waar dat niet ieder doel elk middel heiligt maar het vermijden van de de teloorgang, niet alleen van de samenleving zoals we die kennen, maar van de hele ecologie waarin we leven lijkt me toch een doel dat heel wat middelen zou horen te heiligen

  5. Robert Lopes Cardozo zegt:

    Mijn eerdere kwartjes zijn kennelijk niet bij Toon Kasdorp gevallen. Nederland hoeft zijn humanisme niet op te geven als wij enkele Griekse eilandjes huren om daar onze asielzoekers, illegalen en misdadige immigranten op op te vangen. Migranten met twee nationaliteiten kunnen dan zelf kiezen voor een burgerlijk bestaan in Nederland (waar de moslimideologie niet meer in het openbaar beleden mag worden), of voor het ruimhartige dekolonisatie-programma. Bij gebleken succes volgt de rest van Europa vanzelf.

  6. akasdorp zegt:

    @Robert Lopes Cardozo
    Ik kom kennelijk wat kwartjes tekort. Waar heb ik ooit gezegd dat we immigranten met twee niet Nederlandse nationaliteiten nodig hebben in dit land? Ik pleit er al jaren voor dat we immigranten van een vijandige etniciteit Europa uit bonjouren, maar wel met een ruimhartig dekolonisatie programma.

  7. Robert Lopes Cardozo zegt:

    Bedankt voor het antwoord. Ik ben opgevoed door een ingenieur die de lastige werkelijkheid als uitgangspunt nam voor zelfbedachte oplossingen. Mijn ‘Griekse eilanden-plan’ is een goede oplossing voor het migratieprobleem. In mijn artikel in Het Parool van 1 augustus 1995 stelde ik voor lege gebieden in bijvoorbeeld Kazachstan te huren voor 25 jaar, die de status ‘ambassadeterrein’ zouden krijgen, om bijvoorbeeld alle Afghaanse asielzoekers in op te vangen met fatsoenlijk bed-bad-brood. Om ons aan de letter van het vreemdelingenverdrag te kunnen houden asielzoekers op Nederlands grondgebied op te vangen. Later begreep ik dat onze onderhandelingspositie met bijvoorbeeld Kazachstan verslechterd is – de huur wordt te hoog; na twee jaar moet er na grote investeringen heronderhandeld worden met een volgende regering – zodat Griekse eilanden nu beter uitkomen.
    Graag ga ik op alle tegenwerpingen in. Mij gaat het om het privatiseren van de humanistische wereldmoraal. Het is de taak van onze regering op te komen voor de belangen van Nederlanders, terwijl het elke Nederlander vrij staat zijn geld over te maken naar goede doelen in het buitenland. In mijn artikel uit 1995 stelde ik kostendekkende immigratiebelasting voor voor bijvoorbeeld een bruid uit een ontwikkelingsland. Het staat dan kerken en andere moreel bevlogen gemeenschappen vrij te collecteren om het bedrag samen op te brengen. Iedereen blijft welkom in Nederland zolang de premie om zich in te kopen in onze verzorgingsstaat betaald wordt. Enz.

    • akasdorp zegt:

      @ Robert Lopes Cardozo.
      Het probleem dat we met de immigratie hebben stamt niet van de individuele immigrant maar van de allochtone sub samenlevingen die zich hier gevestigd hebben.. U schrijft in Uw laatste antwoord dat Kazachstan after all niet zo’n goed idee is, als bestemming voor immigranten die hier niet blijven kunnen. Ik ben het daar mee eens. De enige rationele bestemming is een gebied dat nu nog onbewoond is en dat door de Europese mogendheden met het oog op de opvang kan worden ingericht. Ik heb daar een paar stukjes over geschreven die U kunt vinden onder het lemma immigratie.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s